7. ročník

7. ročník

Celoroční plán


Úvod

  • Úvodní hodina
    Organizace výuky
    Provozní řád učeben informatiky
    Zápis do sešitu

Zásady správného používání internetu

  • Desatero bezpečného internetu
    Desatero bezpečného internetu (článek)
    Podvodné emaily (výhra, banka, inzerát)
    Ochrana dětí na internetu (video)
    Bezpečnost počítače na internetu (video
    Vědomostní test kyberbezpečnosti (kybertest)
    Jak na internet (komiks)
    Jak na internet bezpečně (komiks)

Práce ve sdíleném prostředí

  • Školní počítačová síť
    Přihlášení a odhlášení do školní sítě
    Přidělení místa na disku a složky žáka
    Spouštění aplikací ze síťového disku
  • EduPage
    Zprávy

Prezentační program

  • Základy tvorby prezentací
    Seznámení s prezentačními programy
         - MS PowerPoint (placené, součást MS Office)
         - MS PowerPoint online (zdarma základní funkce, bez instalace v prohlížeči, registrace a přihlášení)
         - LibreOffice Presentation (zdarma, součást LibreOffice, instalace)
         - Prezentace Google (zdarma, bez instalace v prohlížeči, registrace a přihlášení)
         - WPS Presentation (zdarma, součást WPS Office, instalace)
     a další
  • Vytvoření prezentace
    Prezentační program (video1, video2, video3)

    Praktický úkol - Historická postava 1. část
    Zápis do sešitu
  • Šablony, animace
    Animace (video1, video2)
    Přechody mezi snímky (video)

    Praktický úkol - Historická postava 2. část
  • Standard prezentace
    Zásady správné prezentace (prezentace1, prezentace2)
    Ukázky prezentací (web)
    Pravidlo 5x5 (ukázka)
    Špatné prezentace
           - 9 způsobů, jak zničit prezentaci (prezentace)
           - Pohádka (pro učitele)

    Praktický úkol - Historická postava 3. část
    Zápis do sešitu

  • Bobřík informatiky
    ibobr.cz - informatická soutěž

Programování (Scratch)

  • Základní příkazy
         - Pohyb (návod)
         - Otáčení (návod)
         - Kreslení (návod)
         - Změna kostýmu (návod)
         - Podmíněný příkaz (návod)
  • Vytvoření programu
    Programování ve Scratch pro 2. st. základní školy (Kapitola 1 Sestavení scénáře)
         - úkol Vlak (web, zadání str. 5-14, pro učitele str. 3-19)
         - úkol Digitální číslice (web, zadání str. 15-20, pro učitele str. 20-27)
         - úkol Písmena a slova (web, zadání str. 22-28, pro učitele str. 29-36)

Modelování pomocí grafů a schémat

  • Standardizovaná schémata a modely
    Základy informatiky pro 2. st. ZŠ (pro učitele - Běžně užívané modely, str. 35)
         - Aktivita 8.2 (pro učitele)
         - Aktivita 8.3 (pro učitele
         - Aktivita 8.4 (pro učitele)

    Ukázky:
         - Vývojový diagram (obrázek1obrázek2, video)
         - Kartézská soustava souřadnic (článek)
         - Von Neumannovo schéma (obrázek)
         - Myšlenková mapa (obrázek1, obrázek2, OrgPad)
         - Plán domu (obrázek)
         - Schéma zapojení (obrázek)
         - Počítačová síť (obrázek1, obrázek2)

    Online aplikace zdarma
         - Myšlenkové mapy
              - OrgPad (web
              - MindMup (web i bez registrace)
              - SmartDraw (web, i bez registrace)
              - MindMeister (web)
         - Plánovače bytů
              - Floorplanner (web i bez registrace)
              - IKEA plánovač pokoje (web i bez registrace)
  • Ohodnocené grafy
    Ohodnocený graf = graf, jehož hrany mají přiřazené hodnoty (většinou čísla) (ukázka)

    Základy informatiky pro 2. st. ZŠ
    (pro učitele - Ohodnocené grafy, str. 38)
         - Aktivita 9.3 (pro učitele)
         - Aktivita 9.4 (pro učitele)
         - Aktivita 9.6 (pro učitele)
         - Aktivita 9.8 (pro učitele)

    Ukázky:
         - Silnice mezi obcemi (obrázek1, obrázek2)
         - Železniční trať
  • Orientované grafy
    Orientovaný graf = graf, jehož hrany mají určený směr (často pomocí šipek) (ukázka)

    Základy informatiky pro 2. st. ZŠ
    (pro učitele - Orientované grafy, str. 42)
         - Aktivita 10.2 (pro učitele)
         - Aktivita 10.4 (pro učitele)
         - Aktivita 10.5 (pro učitele)
         - Aktivita 10.6 (pro učitele)

    Ukázky:
         - Převod jednotek délky (obrázek)

Vektorový grafický program

  • Základní práce
    Seznámení s vektorovým grafickým programem
         - Zoner Callisto (zdarma, instalace, instalační fotonávodpříručka)
         - InkScape (zdarma, instalace)
         - LibreOffice Draw (zdarma, součástí LibreOffice, instalace)
         - Scratch (zdarma, online, offline instalace)
         - Vectr (zdarma online)
         - Corel Draw (placený)
         - Adobe Illustrator (placený)
  • Práce s vektorovým grafickým programem 
    Tvarování

    Praktický úkol - Kytka s vázou
    Praktický úkol - Ferda mravenec (vzor
    Praktický úkol - Dopravní prostředek
    Praktický úkol - Logo
  • Tvorba jednoduchých animací
    Ezgif (spojování obrázků do jednoho animovaného GIFu)

Opakování

  • Závěrečné opakování probraného učiva

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky